.comment-link {margin-left:.6em;}

DORST.

21 maart 2006

De Topmanager

Dinsdag: topmanagerdag. Koning Rob Heyvaert keurt zijn harem met paukeslagen en een Engelstalig zweepje, om er uiteindelijk de weakest link die niet al te veel support van het team krijgt uit te selecten. En wat waren de mannen blij dat ze met God himself aan tafel mochten!
"Papa, papa, we willen iets lekkers," weerklinkt een oerduitse reclame voor Kinder Surprise me in de oren. Kortom, prostitutie ten voordele van Mr. Heyvaerts ego, Capco's naambekendheid en de instandhouding van alle business-clichés. Ondertussen koopt Darwin zich een Porsche op kosten van de firma - voor bewezen diensten.

, , , , , ,

1 Comments:

  • ik vind het toch wel een zalig programma... ongelooflijk hoe de 'o wat werken wij toch zo goed samen'-vrouwen mekaar ineens dolken in de rug beginnen steken, en dat ze de grootste concurrentes eerst naar huis willen spelen - wat een stelletje bitchen!

    ook zie je mensen dingen doen uit de cursus "hoe niet solliciteren": "ja dat begrijp ik" "ik ben meer een harde werker op de achtergrond" (voor een topmanagerfunctie!) enzovoort.

    maar uiteraard doet de montage hier ook veel aan (we gaan ons nu niet bezighouden met contemplaties over 'de montage')

    maar de ergste quote vond ik toch wel "ook al heb je het beste idee, als je het niet kunt overbrengen heb je er eigenlijk geen"

    een trieste vaststelling die jammer genoeg ook een waarheid is. Logos alleen is verre van voldoende, pathos en ethos zijn duidelijk veel belangrijker in het maatschappelijk verkeer. Je kunt moeilijk volhouden dat we in onze (post)moderne tijd allen 'rationele' wezens zijn, in die zin zijn we nog altijd darwiaans bezig. Is het ooit anders geweest, en zal het ooit anders worden?

    door Blogger Goeielobbes, om 9:48 p.m.  

Een reactie plaatsen

<< Home