.comment-link {margin-left:.6em;}

DORST.

23 mei 2006

Annormaal

Tot mijn enigzins grote spijt moet ik veel met cijfers werken: productcodes, barcodes, klantennummers, kortingcijfers,... Een weinig verheffende job, maar het brengt geld in het varkensgleufje. Dit even terzijde. Vaak zijn die cijfers een schijnbaar onsamenhanged allegaartje van 0 tot 10. Onmogelijk om te onthouden, tenzij die cijfers per toeval 1984 of iets dergelijks vormen. Kortom, viercijferige getallen die beginnen met 19 zijn om de u welgekende reden gemakkelijk te onthouden. Maar waarom blijft bijvoorbeeld het Jaar des Heeren 385 niet in het geheugen hangen? Misschien ben ik wel te duovintisieclicentrisch. "Uw horizonten verruimen," zegt mijn kinesiste altijd. (< nekstress) Vanaf nu ga ik pogen aan elk cijfer een jaar te verbinden, waarbij ik nu eens de tafels van een middeleeuwse herberg poets om dan weer mee te helpen aan de bouw van de Chinese Muur. Alleen jammer dat ik dan geen werk meer gedaan krijg...

,