.comment-link {margin-left:.6em;}

DORST.

13 mei 2006

Konijn

Gisterenavond (nacht) terrasje gedaan: bier, babbelen, roken. Kortom: interactie, communicatie, omgang met andere soortgenoten. Allemaal mensjes onder elkaar, zich bezig houdend met mensenzaken en mensen en menselijkheden en "mens, wat valt er veel te zeggen".

Deze middag zat er een spin op mijn arm. Mijn moeder sloeg ze weg. Op mijn reactie dat het beest mij geen kwaad doet, repliceerde ze: "Ja, maar een spin moet niet op de arm van een mens." Het heet, denk ik, antropocentrisme, en we zijn er allen te prooi aan gevallen. Kijk maar naar TV, het nieuws bijvoorbeeld: die mens dit en die mensen daar dat. Aldus ontvouwde zich er een gesprek met mijn vader. "Waarom zouden we niet eens proberen de wereld te zien vanuit het standpunt van pakweg een konijn." Waarop mijn vader begon te gieren van het lachen.

Lachen is gezond.
Maar kunnen konijnen lachen?

, , ,