.comment-link {margin-left:.6em;}

DORST.

27 april 2006

Lente & de miekes

Ja hoor, de zon bestaat nog. En met haar komst de hormonen ook. Binnensmondse toefluisteringen in de trant van "Girl, where have you been all winter?" en een Afro-Amerikaanse "M...m...mmmm..." (think Wayans Bros. of iets dergelijks) zijn schering en inslag daar in die van haar plakkerige L verloste Vectra van me. Met op de achtergrond de gepaste feel good vibes van zoals daar zijn Jef K's French Sessions of Moving House @ Food, allemaal gouwe ouwe uit de onbezonnen studententijd van weleer. In zulke gevallen is de volumeknop uw vriend, geloof mij.




Als er dan zo'n dartele vlin...jongedame voorbij gedwarreld komt met van die botjes, liefst nog in bruin ruw leer. Tok, tok, tok. En ergens een appelblauwzeegroene tint, geurend naar verse bloemen maar toch ietwat bitchy met een sigaret in de mond, dan ben ik verkocht. Dit allemaal bij-voorbeeld uiteraard. Want die meid die op de Vittel billboards prijkt heeft ook een wel erg kalmerende invloed op mijn versnellingspook (die van mijn auto, ja! Waarmee ik dus gewoon wil zeggen dat ik vertraag, ja!). Ziet dat af, beste mensen. Dat blonde haar (who cares als het dan nog geblondeerd is) in contrast met die donkere wenkbrauwen, of die vingers zo mooi tegen elkaar geperst -daar zit zeker wat meer kracht in dan normaal, verraadt een zekere gespeeldheid en dus ook speelsheid. Die ring niet te vergeten! Een noodzakelijke touch. Die twee voortanden, met dat schoonheidsspleetje (ja,ja). Maar wat mij nog het meeste het groene licht doet vergeten is die glimmend glooiiende neus, bezaaid met sproeten, zo goddelijk. Kortom, ik ben weer eens verliefd! (op Erika van (ex)Ketnet, Natalie Portman en Eri Fukatsu natuurlijk ook nog altijd..)

, ,

2 Comments:

  • er staat er ene scherp precies :-) maar ge hebt groot gelijk: die eerste zomerse lentedagen na een lange, donkere winter zijn altijd zo zalig. Iedereen vrolijk, er hangt een typische sfeer in de lucht, feel good vines, alleman blij... en uiteraard de vanstalhaling van topjes, jurkjes, zomerse kledij... iedereen die beweert dat dat hem niet raakt, is een hypocriet... we blijven een biologisch wezen ondanks alles (en gelukkig maar)leve de lente! (hoewel het vandaag alweer gedaan is precies nondedzju)

    door Blogger goeielobbes, om 5:03 p.m.  

  • French Sessions 03 en 05 uitgeleend aan een Japans mieke en nooit meer teruggezien. Noch de ceedees.

    door Anonymous Anoniem, om 3:44 a.m.  

Een reactie posten

<< Home