.comment-link {margin-left:.6em;}

DORST.

08 mei 2006

Hopeloos

Hopeloos romantisch, that is.
Zeelucht, zomerbries, nog enkele roden slierten aan de einder, zand tussen de tenen, mangoshampoo en twee bollen vanille en banaan.
En een onbestaande jeugdliefde.

Het is niet meer dan een beeld, een schim.
En toch maakt het me week
- mosselweek, trein-tram-bus-dag.
"Ik had uw ticketje anders wel betaald, hoor."
Straks minigolf, en uw haren in zilte wind.

"Mag ik u kussen?"


[Zondagavondblues dus. Maar wat wil je anders, met de melo-emo van Foreigners Waiting for a Girl Like You op repeat?]

Uw gesloten ogen en wimpers in het schemerlicht.
"Slaapwel, schat."
Tot ooit en nooit ooit wordt.
Morgenvroeg pootjebaden?

1 Comments:

  • Hopeloos
    Loop ik hier door de straat
    Zonder doel, zonder haast, zonder jou

    Hopeloos
    Zelfs de lucht hangt vol mist
    De hemel is triest en in rouw

    Eindeloos duurt de tijd die ik slijt
    Langs de weg van mijn eenzaamheid

    Want de zon, de zon in mijn bestaan
    Is ondergegaan
    De dag dat jij weg bent gegaan
    En mij hopeloos achterliet

    Hopeloos
    Waar ik ben, waar ik ga
    Waar ik zit, waar ik sta eender waar
    Hopeloos
    Als ik 's morgens ontwaak
    En ik merk dat 't ontbijt me niet smaakt
    Hopeloos
    Ziet mijn toekomst er uit
    In dit huis, zonder hart, zonder ziel
    Want de zon in mijn bestaan
    Is ondergegaan
    De dag dat je weg bent gegaan
    En me hopeloos achterliet

    Hopeloos
    Loop ik hier door de straat
    Zonder doel

    door Blogger goeielobbes, om 7:02 p.m.  

Een reactie posten

<< Home