.comment-link {margin-left:.6em;}

DORST.

08 mei 2006

Ze zeggen dat...

Ik had vroeger buurmeisjes. Nu heb ik die ook, maar ik ken ze niet, en het leeftijdsverschil is groot. Met vroeger bedoel ik dus de tijd dat je buurmeisjes nog een deel van je leven uitmaakten - "Buurman komt jullie vanavond van school halen". Maar ik dwaal af.
Ik herinner me hun woorden nog: "Wij hebben goudblond haar, ze zeggen dat." En dus hadden ze goudblond haar, want wie was er niet betoverd door hun gouden lokken, glimmend, glanzend, glinsterend, schitterend in de herfstzon? En wij geloofden hen, zagen het goudblonde haar en knikten instemmend, de glinstering weerspiegeld in onze ogen.

Achteraf gezien hadden ze eigenlijk gewoon bruin haar.

1 Comments:

  • Ik zei dat ook, dat goudblond. En eigenlijk is't bij mij ook bruin. But hey, in die tijd wou iedereen blond zijn!

    door Blogger K., om 7:58 p.m.  

Een reactie posten

<< Home