.comment-link {margin-left:.6em;}

DORST.

21 juli 2006

Gentsche Fieste enalweetwel

Dromen dat je die droom gedroomd hebt. Dat is wakker worden, terug indommelen, en opnieuw wakker worden. De cirkel zet zich verder tot wanneer de bovenbuur een douche neemt. We schrijven: 15h16 op vrijdag 21 juli 2006. Goeiemorgen Belgique! Bweeh, mijn keel is zo ruw als de schors van de kolossale boomstronk die ik hier als tafeltje heb neergepoot. Toen was het ook zweten en puffen geblazen. 15h17 dus na deze constatatie. Ik sleep mij uit bed voor een Danone Activia met vanillesmaak. Lekker gezond, dat sust het schuldgevoel over dat heel pakje saffen dat zich gisterenavond op weinig miraculeuze wijze een weg naar mijn longen heeft weten te banen. Buikie Bol dobbert trouwens ook verder, van die reuze-hamburger op de Vlasmarkt.

Verlof en Gentse Feesten; of hoe een mens kan afzien van de eigen vleselijke zwakheden. En dat in de hoedanigheid van een alleenstaand vrijgezel! Overal rondom mij zie ik vrouwen, schone vrouwen ook. Ranke schouders, van die semi-intellectuele platte brillen, gympies, botjes, kleedjes met bloemenpatronen en mini-staartjes... My own private South Lebanon. Heer, vergeef ons onze schulden zoals ook wij vergeven aan onze schuldenaren. In de Charlatan staat Jezus trouwens ergens op de muur geschilderd. Blasfemie voor de enen, the irony of cool voor de anderen. De lieve Heer waakt over ons terwijl wij uit pure gewoonte nog een zoveelste pint bestellen (zeker niet doen aan 't Begin van 't Eind: n-i-e-t te zuipen, die handel), een of andere oerkreet tussen het overige gejoel door ten berde brengen en elk goed voornemen van die ochtend laten verstikken in een poel van "Oooh, oooh, lief klein konijntje had een vliegje op zijn neus!" Mar-gi-nal. Tot zover de ambitie om Zen-monnik te worden. Mea culpa.

Edoch, mijn beste kameradski, edoch. Aan de gekleurde rozenverkoper zeg ik: Ik hou van u. Aan de WC-madam die de witte roos in handen mocht nemen zeg ik: Ik hou ook van u. Aan allen die mijn veel te duur gekochte neuzen hebben aanvaard zeg ik: Ik hou ook van jullie. En vooral dan nog van die blonde met haar blauwe ogen, zwarte sneakers en appelblauwzeegroene veters. Damn, Vlaams-Brabants is sexy!

, , ,

1 Comments:

  • Zolang ge bij dit weer geen Comet schuifkasten ineen moet steken, moogt ge u nog steeds een gelukkig man prijzen !!!

    door Blogger Stoffie, om 11:35 a.m.  

Een reactie posten

<< Home